1. a felvétel és az átvétel helyi szabályai
Az iskolában a tanulói jogviszony felvétellel vagy átvétellel létesül. A felvétel és az átvétel jelentkezés alapján történik.
Intézményünkbe túlnyomórészt katolikus vallású gyermekek járnak, de az ökumené jegyében szeretettel fogadjuk a más felekezetű keresztény gyermekeket is. Tanulóink számára saját felekezetű hittan órát biztosítunk. Várjuk a nem keresztény családok (meg nem keresztelt) gyermekeit is, ha azok azonosulni tudnak a keresztény erkölcsi, nevelési elveinkkel.
Felvételi rend
Az iskola nincs kötelezve körzeti beiskolázásra. A beiskolázást az igazgató a fenntartóval egyeztetve végzi.
Az iskolába való felvétel legfontosabb szempontjai:
- Iskolaérettség,
- Egyházközséghez tartozás,
- Idősebb testvér már az iskola tanulója,
- A szülő nyilatkozata (szóban vagy írásban) az együttműködésre a vallásos nevelésben.
A felvételről az intézmény vezetője dönt. A beiratkozás március 1-je és április 30-a között történik a kormányhivatal által közzétett időpontban.
Az átvétel feltételei
A tanuló átvételéről az igazgató az ügyben érdekelt osztályfőnök/nevelőtestület véleményének ismeretében dönt. Az átvételnél a tanulmányi eredményt, magatartást, hitoktatásban való részvételét, hitéletét mérlegeljük. A tantárgyi rendszerek, tananyagok összevetése után az igazgató különbözeti vizsgát, vizsgákat írhat elő, melyet az általa megjelölt határidőig vizsgabizottság előtt teljesítenie kell a tanulónak.
A felvétel, átvétel elutasításának rendje
A felvétel, illetve átvétel elutasításáról az igazgató írásban értesíti a diákot, a gondviselőt. A felvételről szóló elutasító döntés ellen az iskolafenntartónál lehet fellebbezni. A fellebbezést az iskola igazgatójához kell benyújtani – az elutasítás kézhezvétele utáni 8 napon belül.
Az alapfokú művészetoktatási intézmény elsősorban az iskola vonzáskörzetében lakó, az iskola profilját figyelembe véve jó képességű gyermekek számára létesül. A felvehető maximális létszámot nem befolyásolja azonban sem a lakóhely, sem a felekezeti hovatartozás, sem az, hogy nálunk folytatja-e általános iskolai tanulmányait.
A tanulói jogviszony felvétel vagy átvétel útján jöhet létre. A felvételről vagy az átvételről az igazgató dönt.
A fenntartó által engedélyezett osztályok száma: évfolyamonként 2-3
2. a beiratkozásra meghatározott idő, a fenntartó által engedélyezett osztályok, csoportok száma
Az iskolában a tanulói jogviszony felvétellel vagy átvétellel létesül. A felvétel és az átvétel jelentkezés alapján történik.
Intézményünkbe túlnyomórészt katolikus vallású gyermekek járnak, de az ökumené jegyében szeretettel fogadjuk a más felekezetű keresztény gyermekeket is. Tanulóink számára saját felekezetű hittan órát biztosítunk. Várjuk a nem keresztény családok (meg nem keresztelt) gyermekeit is, ha azok azonosulni tudnak a keresztény erkölcsi, nevelési elveinkkel.
Felvételi rend
Az iskola nincs kötelezve körzeti beiskolázásra. A beiskolázást az igazgató a fenntartóval egyeztetve végzi.
Az iskolába való felvétel legfontosabb szempontjai:
- Iskolaérettség,
- Egyházközséghez tartozás,
- Idősebb testvér már az iskola tanulója,
- A szülő nyilatkozata (szóban vagy írásban) az együttműködésre a vallásos nevelésben.
A felvételről az intézmény vezetője dönt. A beiratkozás március 1-je és április 30-a között történik a kormányhivatal által közzétett időpontban.
Az átvétel feltételei
A tanuló átvételéről az igazgató az ügyben érdekelt osztályfőnök/nevelőtestület véleményének ismeretében dönt. Az átvételnél a tanulmányi eredményt, magatartást, hitoktatásban való részvételét, hitéletét mérlegeljük. A tantárgyi rendszerek, tananyagok összevetése után az igazgató különbözeti vizsgát, vizsgákat írhat elő, melyet az általa megjelölt határidőig vizsgabizottság előtt teljesítenie kell a tanulónak.
A felvétel, átvétel elutasításának rendje
A felvétel, illetve átvétel elutasításáról az igazgató írásban értesíti a diákot, a gondviselőt. A felvételről szóló elutasító döntés ellen az iskolafenntartónál lehet fellebbezni. A fellebbezést az iskola igazgatójához kell benyújtani – az elutasítás kézhezvétele utáni 8 napon belül.
Az alapfokú művészetoktatási intézmény elsősorban az iskola vonzáskörzetében lakó, az iskola profilját figyelembe véve jó képességű gyermekek számára létesül. A felvehető maximális létszámot nem befolyásolja azonban sem a lakóhely, sem a felekezeti hovatartozás, sem az, hogy nálunk folytatja-e általános iskolai tanulmányait.
A tanulói jogviszony felvétel vagy átvétel útján jöhet létre. A felvételről vagy az átvételről az igazgató dönt.
A fenntartó által engedélyezett osztályok száma: évfolyamonként 2-3
3. köznevelési feladatot ellátó intézményegységenként a térítési díj, a tandíj, egyéb díjfizetési kötelezettség (a továbbiakban együtt: díj) jogcímét és mértékét, továbbá tanévenként, nevelési évenként az egy főre megállapított díjak mértéket, a fenntartó által adható kedvezményeket, beleértve a jogosultsági és igénylési feltételeket is
Térítési díj, tandíj
Az alapfokú művészeti iskola szolgáltatásai csak térítési díj-fizetési kötelezettség mellett vehetők igénybe: 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 16.§ (3), 18.§ (2-3) bekezdés.
A térítési-, és tandíj mértékéről beiratkozáskor (tanulói jogviszony létesítésekor) tájékoztatni kell a szülőket. Beiratkozáskor, valamit szülői értekezleteken fel kell hívni a szülők figyelmét a tanulói jogviszony létesítés jogi következményeire.
A térítési díj, illetve a tandíj az iskola saját bevétele – mely önálló gazdálkodási jogkörben, igazgatói döntés alapján – az iskola Alapító okiratában meghatározott alaptevékenységére fordítható.
A térítési díj mértéke:
A 229/2012. (VIII. 28) Kormányrendelet 34. § (1) szerint a helyi önkormányzatok és az állami szervek által fenntartott nevelési-oktatási intézményekben, továbbá a helyi önkormányzati feladatellátás keretében térítési díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások:
- az alapfokú művészetoktatási intézményben heti hat tanórai foglalkozás a főtárgy gyakorlatának és elméletének elsajátításához, évenkénti egy meghallgatás (vizsga, művészeti alapvizsga, művészeti záróvizsga) és egy művészi előadás, egy alkalommal
- az iskola létesítményeinek, felszereléseinek igénybevétele, használata e szolgáltatások körében.
A 229/2012. (VIII. 28) Kormányrendelet 35. § (1) bekezdése alapján a térítési díj tanévenként, a szakmai feladatra – a tanévkezdéskor számított – folyó kiadások egy tanulóra jutó hányadának
- öt- húsz százaléka lehet a 18 éven aluli tanulóknál,
- tizenöt- negyven százaléka lehet a 18 éven felüli, de 24 éven aluli tanulóknál.
A tanévkezdéskor számított szakmai feladatra folyó kiadások egy tanulóra jutó hányadát minden évben az önköltség számítási szabályzat alapján kell meghatározni. A 229/2012. (VIII. 28) Kormányrendelet 35. § (3) bekezdése szerint a térítési díjat a tanulmányi eredménytől függően csökkenteni kell, azonban ez nem lehet kevesebb, mint a 18 éven aluliak esetében 5%, a 18 éven felüliek esetében 15%.
E rendelkezés a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók tekintetében nem alkalmazható, tőlük térítési díj nem szedhető, abban az esteben sem, ha a mentességet biztosító dokumentum tanév közben lejár. A térítési díj és tandíj összegét a térítési díj, tandíjfizetési szabályzat tartalmazza. A tandíj lehet 0 Ft-is.
A szülő az alapfokú művészeti képzést – szülői nyilatkozat kitöltésével- csak egy alapfokú művészetoktatási intézményben veheti igénybe tandíjmentesen.
Ugyanakkor az alapfokú művészetoktatási képzés kizárólag térítési díj megfizetésével vehető csak igénybe, melynek mértékét a már tanulói jogviszonyt létesített tanulók esetén a fenntartó, a 2005 szeptemberétől tanulói jogviszonyt létesítő tanulók esetén a Közoktatási Törvény határozza meg.
Amennyiben több művészeti iskolában is tanulni kíván a gyermek, akkor a szülő nyilatkozik arról, hogy melyik intézményben kéri az állami támogatást, és melyikben vállalja a tandíj megfizetését.
A térítési-tandíj díj összegét az iskola által kiadott szülői nyilatkozat is tartalmazza. A térítési– vagy tandíj befizetésének módja a szülők döntése alapján félévente vagy évente nyugta, átutalás ellenében történik.
A térítési díj fontos része a költségvetésnek. A beiratkozás egész tanévre szól, ezért a költségvetésben egész évi térítési díj befizetésével tervezünk.
Térítési díj-mentesség:
A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók (jegyzői határozattal) ingyen vehetik igénybe az alapfokú művészetoktatást. A szociális kedvezmény, térítési díj, tandíj csökkentésének szempontjai:
- a családban 3 vagy több gyermek van
- tartósan beteg gyermek
- szociális rászorultság (gyvt)
- SNI
4. a fenntartó nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelésének nyilvános megállapításait és idejét, a köznevelési alapfeladattal kapcsolatos - nyilvános megállapításokat tartalmazó - vizsgálatok, ellenőrzések felsorolását, idejét, az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításait, egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai
5. a nevelési-oktatási intézmény nyitvatartásának rendjét, éves munkaterv alapján a nevelési évben, tanévben tervezett jelentősebb rendezvények, események időpontjait
A napi tanítás 8 órakor kezdődik, kötelező tanítási óra 8 óra előtt csak rendkívüli esetben kezdődhet, az érintett tanulók szüleinek egyhangú beleegyezésével, valamint a főigazgató engedélyével.
A tanulók a tanítás kezdete előtt legalább 10 perccel érkezzenek meg az iskolába. A korábban érkező tanulók részére 7:30 órától nevelői ügyeletet tartunk. A 7:30 óra előtt érkező tanulók a földszinti folyosón gyülekeznek pedagógiai asszisztens felügyelete mellett.
A délutáni foglalkozások általában 16 óráig tartanak.
Szükség esetén 17 óráig felügyeletet biztosítunk diákjaiknak.
A hivatali idő reggel 8 órától 16 óráig, pénteken 8 órától 13:30-ig tart, a tanítási szünetekben is.
6. a pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításait a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok megtartásával
7. a szervezeti és működési szabályzat, a házirend és a pedagógiai program
8. a betöltött munkakörök alapján a pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége
Végzettség | Szakképzettség | Tanított tantárgy, ill. munkakör |
főiskola | tanító, magyar nyelv és irodalom műveltségi terület | tanító |
főiskola | tanító, matematika műveltségi terület | tanító |
főiskola | tanító, gyógypedagógus | napközi, rajz |
főiskola | tanító, hitoktató, közoktatás vezetői szakvizsga | tanító, hittan, intézményvezető- helyettes |
főiskola | tanító, testnevelés műveltségi terület, angol nyelvvizsga | napközi, angol (CSED) |
főiskola | orosz-angol szakos tanár | angol |
főiskola | tanító, katolikus hitoktató | tanító, hittan |
főiskola | művelődésszervező és magyar nyelv és irodalom szakos tanár | magyar nyelv és irodalom, napközi, napközis munkaközösség vezető |
egyetem | földrajz- történelem szakos tanár, közoktatás vezetői szakvizsga | intézményvezető, történelem, munkajogi szakokleveles tanácsadó |
főiskola | tanító, rajz szakkollégium | tanító, napközi |
főiskola | tanító, rajz szakkollégium | tanító |
főiskola | matematika – német szakos tanár | matematika, német |
főiskola | tanító | napközi, rajz, technika |
főiskola | táncpedagógus, közoktatás vezetői szakvizsga | napközi |
főiskola | technika – fizika szakos tanár | technika, fizika, tanulószoba |
egyetem | földrajz- történelem szakos tanár | természetismeret, földrajz, történelem, honismeret, osztályfőnöki munkaközösség vezető |
főiskola | tanító, katolikus hitoktató, gyógypedagógus logopédia szakirányon | tanító |
egyetem | informatika szakos tanár, fejlesztőpedagógus, közoktatás vezetői szakvizsga, gyógypedagógus, pszichopedagógus | informatika, fejlesztés, tanügy-igazgatási szakértő, reál munkaközösség vezető |
egyetem | történelem szakos tanár, katolikus hittanár, szakvizsgázott pedagógus fejlesztő,differenciáló pedagógia területen | hittan, történelem, fejlesztés |
főiskola | fizika – matematika – francia szakos tanár | matematika, francia |
egyetem | magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár | magyar |
főiskola | ének-zene tanár, katolikus hittanár | hittan, ének, hittan munkaközösség vezető |
főiskola | tanító, ének-zene műveltségi terület | tanító |
főiskola | tanító, ének szakollégium | napközi,ének |
főiskola | tanító, német idegen nyelvi műveltségi terület | tanító, német |
egyetem | magyartanár és pedagógia tanár, segédkönyvtáros | könyvtáros tanár |
főiskola | tanító, népművelés szakkollégium, közoktatás vezetői szakvizsga | tanító, alsós munkaközösség-vezető |
főiskola | orosz – angol szakos tanár | angol, nyelvi munkaközösség -vezető |
egyetem | tánctanár, magyar – történelem szakos tanár, közoktatás vezetői szakvizsga | magyar, néptánc, folklórismeret, intézményegység-vezető, tanügy-igazgatási szakértő |
egyetem | némettanár és magyartanár | német, magyar |
főiskola | tanító, rajz szakkollégium | tanító, angol |
egyetem | biológia-kémia- környezetvédelem szakos tanár | természettudomány, biológia, kémia |
főiskola | történelem szakos tanár, népművelő | napközi |
főiskola | tanító, ének-zene szakkollégium, szakvizsgázott pedagógus fejlesztő, differenciáló pedagógia területen | tanító, fejlesztés |
főiskola | magyar – történelem szakos tanár | napközi |
egyetem | matematika- történelem szakos tanár, közoktatás vezetői szakvizsga | matematika, történelem, matematika munkaközösség vezető |
egyetem | magyar szakos tanár, néprajz szakos bölcsész, evangélikus hittanár | magyar, magyar munkaközösség vezető |
főiskola | oligofrénpedagógia-szurdopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár | napközi |
egyetem | Földrajz-testnevelés szakos tanár | testnevelés , Dök támogató |
egyetem | biológia-földrajz- testnevelés szakos tanár, közoktatás vezetői szakvizsga | testnevelés, igazgató helyettes |
főiskola | egészségtan és testnevelő tanár | testnevelés |
9. a betöltött munkakörök alapján a nevelő és oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképzettsége
Alkalmazás mértéke | Feladatkör | Iskolai végzettség | Szakképzettség |
100% | iskolatitkár | egyetem | gazdasági agrármérnök |
100% | ügyintéző | szakközépiskolai érettségi | bútorasztalos, famegmunkáló |
100% | rendszergazda | érettségi | informatikai hálózattelepítő és üzemeltető |
50% | pedagógiai asszisztens | érettségi | pedagógiai asszisztens |
100% | gazdasági vezető | érettségi | mérlegképes könyvelő |
100% | iskolatitkár | érettségi | képesített könyvelő, vállalati tervező, statisztikus |
100% | pénztáros | érettségi | fényképész |
100% | pedagógiai asszisztens | egyetem | gazdálkodási menedzsment |
100% | karbantartó, udvaros | szakmunkásképző intézet | kőműves |
100% | karbantartó, udvaros | értettségi | bútorasztalos, famegmunkáló |
100% | karbantartó, takarító | érettségi | könnyűgépkezelő, számítógép-kezelő |
100% | karbantartó, takarító | szakmunkásképző intézet | autószerelő |
100% | takarító | érettségi | képesített könyvelő, vállalati tervező, statisztikus |
100% | takarító | 8 általános | |
100% | takarító | 8 általános | |
50% | takarító | 8 általános | |
100% | takarító | szakmunkásképző intézet | kereskedelmi és vendéglétó, élelmiszer eladó |
10. az országos mérés-értékelés évenkénti eredménye
évfolyam | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | |
matematika | 6. évfolyam | 1556 | 1507 | 1543 | 1528 | 1568 | 1484 | 1560 | 1534 | 1603 |
8. évfolyam | 1705 | 1557 | 1630 | 1610 | 1703 | 1711 | 1693 | 1627 | 1708 | |
szövegértés | 6. évfolyam | 1633 | 1517 | 1602 | 1566 | 1579 | 1641 | 1631 | 1634 | 1681 |
8. évfolyam | 1672 | 1569 | 1647 | 1710 | 1717 | 1728 | 1635 | 1675 | 1721 |
évfolyam | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
matematika | 6. évfolyam | 1627 | 1617 | 1547 | – | 1584 | 1542 | 1549 |
8. évfolyam | 1710 | 1781 | 1778 | – | 1655 | 1620 | 1768 | |
szövegértés | 6. évfolyam | 1657 | 1632 | 1595 | – | 1655 | 1554 | 1518 |
8. évfolyam | 1737 | 1794 | 1756 | – | 1697 | 1664 | 1738 |
11. a tanulók le- és kimaradásával, évfolyamismétlésével kapcsolatos adatok
tanév | év végi tanulólétszám | évfolyamismétlők száma |
2010/11. | 320 | 1 fő |
2011/12. | 328 | 2 fő |
2012/13. | 357 | 1 fő |
2013/14. | 368 | 0 fő |
2014/15. | 368 | 1 fő |
2015/16. | 386 | 2 fő |
2016/17. | 387 | 1 fő |
2017/18. | 388 | 0 fő |
2018/19. | 384 | 0 fő |
2019/20. | 384 | 1 fő |
2020/21. | 382 | 0 fő |
2021/22. | 391 | 1 fő |
2022/23. | 393 | 0 fő |
2023/24. | 389 | 0 fő |
12. a tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége
13. a hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
Az iskolai írásbeli beszámoltatás formái
A tanulók írásbeli beszámoltatásának háromféle formáját használjuk:
- házi feladat
- felelet értékű írásbeli dolgozat
- témazáró dolgozat
A pedagógiai munkánk során hangsúlyt kell fektetnünk az írásbeliség és szóbeliség helyes arányára.
Házi feladat:
- A házi feladat szolgálja a tanévben megtanultak begyakorlását (pl. matematika, nyelvek).
- Gyűjtőmunka
- A tanórára történő felkészülés, a tanultak kiegészítésére szolgáló házi feladat
A házi feladat mennyiségénél figyelembe kell venni az egyenletes terhelés elvét, megadva a tanuló pihenésének lehetőségét.
Felelet értékű írásbeli dolgozat:
Dolgozat lehet egész órán, ill. annak egy részén kidolgozott írásbeli munka. Az írásbeli munka lehet:
- információs jellegű,
- a téma egy részét lezáró jellegű,
- felelet jellegű.
Témazáró dolgozat:
- A tananyag egy egységét, témáját lezáró dolgozat írásának idejét a nevelő előre közli a diákokkal.
- Naponta 2 témazárónál több nem íratható. Egyeztetés esetén előnyt élvez az alacsonyabb óraszámú tantárgy a magasabb óraszámú tantárggyal szemben.
- A témazáró dolgozatot 2 héten belül ki kell javítani, az érdemjegyeket értékeléssel egybekötve a tanulóval, ill, ellenőrző útján a szülővel közölni kell.
Az otthoni (napközis és tanulószobai) felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
A tanóra szervezésénél, a felkészülésnél a legfontosabb szempont a tananyag órai feldolgozása, ill. az erre épülő tanórán kívüli felkészülés helyes arányának meghatározása. A tanórát úgy kell szervezni, hogy az otthoni tanulás csak az órán elhangzottak elmélyítését szolgálják.
Az általános iskolában tananyag teljesen önálló feldolgozására lehetőleg ne kerüljön sor.
A délelőtti tanórák során adott házi feladatok – melyek tartalmazzák az írásbeli és a szóbeli feladatokat egyaránt – időkerete nem haladhatja meg egy átlagos képességű tanulónál a napközis tanóra időtartamát (másfél – két óra).
Felső tagozatban tantárgyanként átlagosan fél vagy maximum háromnegyed órát célszerű szánni a felkészülésre. Ez az időkeret a szóbeli és írásbeli feladatok megoldására együttesen értendő.
A napköziben ill., az esetlegesen szerveződő tanulószobai foglalkozásokon kötelező minden tanuló írásbeli munkáját ellenőrizni, az esetleges hibák kijavítását elvégezni.
14. az osztályozó vizsga tantárgyankénti, évfolyamonkénti követelményei, a tanulmányok alatti vizsgák tervezett ideje
A tanulmányok alatti vizsgák szabályozásáról a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletének 64-73§ rendelkezik. Helyben szabályozandók a vizsga részei, követelményei és az értékelés.
A tanulmányok alatti vizsgákat az iskolában, vagy külön kérésre a Kormányhivatal által szervezett független vizsgabizottság előtt lehet tenni.
A szabályosan megtartott tanulmányok alatti vizsga nem ismételhető.
1. A tanulmányok alatti vizsgák fajtái és időpontjai:
1.1 Osztályozó vizsga: a tanulónak a félévi és tanév végi osztályzat megállapításához osztályozó vizsgát kell tennie, ha
- felmentették a tanórai foglalkozásokon való részvétele alól,
- tanulmányait magántanulóként folytatja,
- engedélyezték, hogy egy vagy több tantárgy tanulmányi követelményének egy tanévben, illetve az előírtnál rövidebb idő alatt tegyen eleget,
- a jogszabályban meghatározott időnél többet mulasztott, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet, (összesen 250 órát meghaladó hiányzás, illetve egy adott tantárgyból a tanítási órák harminc százalékánál többet mulasztott).
Az osztályozó vizsgát megismételni, eredményén javítani nem lehet.
Osztályozó vizsga évente két vizsgaidőszakban tehető:
- május 15. – június 15.
- augusztus 15. – szeptember 15.
Az igazgató ettől eltérő időpontot is kijelölhet. A vizsga konkrét időpontját az igazgató jelöli ki. A vizsga pontos napjáról a vizsgázó, illetve a szülő minimum a vizsga napja előtt hat héttel értesítést kap. Egy vizsgaidőszakban legfeljebb két évfolyam tananyagából tehető osztályozóvizsga.
Az osztályozóvizsga letételét az igazgató engedélyezi. Az osztályozóvizsgára jelentkezés kérelmét írásban, a tavaszi vizsgaidőszakra március15-ig, az őszire pedig június15-ig kell az igazgatójának címezve beadni.
Az osztályozó vizsga követelményeit az iskola nevelőtestület határozza meg,és erről a tanuló a vizsga előtt minimum hat héttel írásbeli tájékoztatást kap.
Az osztályozóvizsga helye az az iskola, amelyikkel a tanuló jogviszonyban áll.
1.2. Különbözeti vizsga: Iskolaváltoztatás vagy külföldi tanulmányok magyarországi folytatása feltételeként írhatja elő az intézmény a különbözeti vizsga letételét.
Ugyancsak különbözeti vizsgát kell tenni a nem tanult tantárgyakból is. A különbözeti vizsga tantárgyainak, tartalmának meghatározása során mindig egyedileg kell az Intézmény vezetőjének határozatot hoznia a jelentkező tanuló ügyében.
Legfeljebb három tantárgyból tehető különbözeti vizsga. Különbözeti vizsgát tanév közben is lehet tenni, a vizsga konkrét időpontját az igazgató jelöli ki.
1.3.Javítóvizsga: a tanulónak javítóvizsgán kell számot adni tudásáról, ha
- tanév végén legfeljebb három tantárgyból- elégtelen osztályzatot kapott,
- a tanuló az osztályozó vizsgáról, a különbözeti vizsgáról igazolatlanul távol maradt, vagy azt nem fejezte be, illetve az előírt időpontig nem tette le,
- az osztályozó vagy különbözeti vizsgán elégtelen osztályzatot kapott.
A javítóvizsga letételére az augusztus 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakban kell vizsgaidőszakot kijelölni. A vizsga időpontjáról és a vizsgakövetelményekről legkésőbb a tanévzáró ünnepség időpontjáig az osztályfőnök a szaktanár segítségével tájékoztatja a tanulót. A vizsga kezdete előtt legalább három héttel az iskola igazgatója írásban is értesíti a szülőt vagy nagykorú tanuló esetén a tanulót a vizsga időpontjáról és anyagáról. A vizsgaidőpontot a helyben szokásos módon is (hirdetmény kifüggesztése, honlapon való megjelentetés stb.) közzé teszi.
1.4. Pótló vizsga: amennyiben a tanuló az osztályozó, különbözeti vagy javítóvizsgáról igazoltan távol marad, pótló vizsgát tehet. A pótló vizsgát lehetőleg ugyanabban a vizsgaidőszakban kell letenni. Pótló vizsgát csak az elmaradt vizsgarészekből kell tenni.
2. A vizsgák követelménye, részei, az értékelés rendje
A vizsgák követelményrendszerét az adott munkaközösség határozza meg az elfogadott Pedagógia Program, Helyi Tanterv alapján. A javító, osztályozó és különbözeti vizsgák anyaga lefedi az egész tanév tananyagát. A követelményrendszer egységes, független a letenni kívánt vizsga fajtájától. A követelmények írásbeli, szóbeli, esetleg gyakorlati részből állnak.
Írásbeli | Szóbeli | Gyakorlati | |
Magyar nyelv és irodalom | X | X | |
Matematika | X | X | |
Történelem | X | X | |
Idegen nyelv | X | X | |
Informatika | X | X | |
Biológia | X | ||
Fizika | X | ||
Természetismeret | X | ||
Földünk és környezetünk | X | ||
Kémia | X | ||
Ének-zene | X | X | |
Testnevelés | X | ||
Rajz és vizuális kultúra | X | ||
Hon- és népismeret | X | ||
Technika és életvitel | X | ||
Hittan | X | ||
Mozgókép és médiaismeret |
A tanulói teljesítmény értékelése az adott tantárgy munkaközössége által elfogadott értékelési rendszer szerint történik.
3. A tanulmányok alatti vizsgák szervezésének alapelvei
A vizsgát háromtagú vizsgabizottság előtt kell letenni, a vizsgabizottság az iskolapedagógusaiból áll. Amennyiben lehetséges a vizsgabizottság tagjai közül legalább ketten legyenek jogosultak az adott tantárgy tanítására.
Az írásbeli maximális ideje vizsgatárgyanként legfeljebb 60 perc. Egy napon legfeljebb 3 írásbeli vizsgát lehet megtartani, a vizsgák között pihenőidővel. Az írásbeliről jegyzőkönyv készül.
A szóbeli vizsgán a vizsgázó legalább 10 perccel a meghirdetett vizsgakezdés előtt érkezik meg. A vizsgabizottság jelenlétében legalább 30 perc felkészülési idő után önállóan felel. A szóbeli feleltetés időtartama nem lehet több 15 percnél.
A vizsga eredményét a törzslapba és a bizonyítványba a megfelelő záradékkal be kell vezetni. Az eredményhirdetés a bizonyítvány kiosztásával történik legkésőbb az utolsó vizsgát követő napon.
A sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő vizsgázó szakértői bizottság szakvéleményével megalapozott kérésére, az igazgató engedélye alapján a 68§ alapján járunk el.
15. az iskolai osztályok száma és az egyes osztályokban a tanulók létszáma.
2024/2025.
|
A |
B |
C |
1. |
27 |
26 |
|
2. |
26 |
27 |
|
3. |
19 |
24 |
|
4. |
22 |
21 |
20 |
5. |
24 |
17 |
17 |
6. |
22 |
25 |
|
7. |
18 |
19 |
|
8. |
17 |
20 |
|
Alapfokú Művészeti Iskola
1. A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége a betöltött munkakörök alapján
Végzettség | Szakképzettség | Tanított tantárgy, ill. munkakör |
1. néptánc pedagógus mester szakon | okleveles néptánc pedagógus | néptánc, intézményegység-vezető |
2. néptánc pedagógus | néptánc pedagógus | néptánc szakmai tantárgyat tanító óraadó pedagógus |
3. néptánc pedagógus | néptánc pedagógus | néptánc szakmai tantárgyat tanító pedagógus |
4. néptánc pedagógus | néptánc pedagógus | néptánc szakmai tantárgyat tanító pedagógus |
2. A nevelő és oktató munkát segítők száma, iskolai végzettsége és szakképzettsége a betöltött munkakörök alapján
1. kellék- és jelmeztáros félállásban | középiskola | pedagógiai asszisztens |
3. Az előképző, az alapfokú és a továbbképző évfolyamok száma az első minősítés évéhez viszonyítva
2006/2007. | 2007/2008. | 2008/2009. | 2009/2010. | 2010/2011. | 2011/2012. |
Előkép. 1. |
Előkép.1. Alapfok 1. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Továbbk. 7. | Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. |
Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. |
Előképző 1. |
2012/2013. | 2013/2014. | 2014/2015. | 2015/2016. | 2016/2017. | 2017/2018. |
Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk. 7. Továbbk. 8. | Előkép. 1. Alapfok 1. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk. 7. Továbbk. 8. Tovább.10. | Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 2. Alapfok 3. Alapfok 4. Alapfok 5. Alapfok 6. Továbbk.7. Továbbk. 8. Továbbk. 9. Továbbk.10. |
Előkép. 1. |
Előkép. 1. |
Előkép. 1. |
2018/2019. | 2019/2020. | 2020/2021. | 2021/2022. | 2022/2023. | 2023/2024. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1. |
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1. |
Előkép. 1. |
Előkép. 1. |
Előkép. 1. |
2024/2025. |
|
|
|
|
|
Előkép. 1. Előkép. 2. Alapfok 1. |
|
|
|
|
|
4. Az országos, nemzetközi és egyéb szakmai bemutatókon, rendezvényeken, versenyeken, fesztiválokon, kiállításokon való részvétel
2013.: Szerbia (Bezdán) – „Hármastalálkozó” Néptánc Fesztivál
2015.: Szekszárd – Tóth Ferenc Országos Koreográfia Verseny – bronz minősítés
2016.: Székesfehérvár – Országos Néptánc Tanulmányi Verseny
2018.: Szekszárd – Tóth Ferenc Országos Koreográfia Verseny – ezüst minősítés
2019.: Gyermek Néptánc Antológia
2020.: „Táncoló, éneklő ország” – Az Örökség Gyermek és Ifjúsági Népművészeti Egyesület országos programja Veszprémben – 6-7-8. osztályos csoportok
2022.: fellépés az Országos Táncháztalálkozón– 6-7-8. o. és ifjúsági csoport
2022.: részvétel a Tóth Ferenc Országos Koreográfia Verseny országos döntőjén – 3-4. o.
2022.: Örökség jubileumi gála – 7-8. o
2023.: fellépés az Országos Táncháztalálkozón– 7-8. o. és ifjúsági csoport
2024.: részvétel Finnországban nemzetközi néptánc fesztiválon – 7-8. o. csoport
5. A megyei, területi szakmai bemutatókon, versenyeken elért eredmények
2013. Várpalota – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny – 4 szólótáncos díj
2013. július 14.: Kiscsősz – Kiscsőszi Pajtafesztivál – 4 szólótáncos díj
2014. március8. : Gergely-napi Művészeti Fesztivál, Gyenesdiás, arany minősítés, kiemelt arany minősítés
2014. április 13.: Regionális Néptánc Fesztivál, Székesfehérvár: ezüst, arany minősítés, különdíj
2014. április 26.: Várpalota – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny- 1 szólótáncos díj
2015. május 8.: Regionális Néptánc Fesztivál, Székesfehérvár: arany minősítés, különdíj
2015. május 23.: Devecser – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny – 1 szólótáncos díj
2016. március 12.: Gergely-napi Művészeti Fesztivál, Gyenesdiás, arany minősítés
2016. május 14.: Devecser – „Bakony Virágai” megyei szólótáncverseny- 6 szólótáncos díj
2017. november 11.: Megyei Kamara Néptánc Fesztivál, Homokbödöge – 2. helyezés
2018. Tatabánya, Örökség Országos Néptánc Fesztivál regionális bemutató – kiemelt arany minősítés, lehetőség az antológián való szereplésre
2019. március 9.: Gergely-napi Művészeti Fesztivál, Gyenesdiás, kiemelt arany, arany és ezüst minősítések csoportos kategóriában, 4 kiemelt arany és 2 arany minősítés szóló kategóriában
2019. Székesfehérvár – „Húzd keresztül” Gyermek és Ifjúsági Néptáncegyüttesek VII. fesztiválja – ezüst minősítés
2020. február 29.: Kamara Néptánc Fesztivál, Sokorópátka – ifjúsági csoport
2020. szept. 28.: I. Káldi Néptáncfesztivál – ifjúsági csoport
2020. okt. 10.: Ajka – Vándorvigadalom – ifjúsági csoport
2021. okt. 16.: „Húzd keresztül!” regionális néptánc fesztivál – 6-7-8. o. – kiválóan megjelent
2022. márc. 3.: Tóth Ferenc Országos Koreográfia Verseny regionális előválogató – 3-4. o. (arany minősítés) és 6-7-8. o. (ezüst minősítés)
2022. máj. 22.: „Húzd keresztül!” regionális néptánc fesztivál – 3-4. o.: arany minősítés
2023. „Húzd keresztül!” regionális néptánc fesztivál – 4. o.: kiemelt arany minősítés, koreográfiai díj
6. Az alapfokú művészeti iskola rendezvényei, hagyományai
- tanév végi gálaműsor az Agóra Veszprém Kulturális Központban
- jubileumi gálaműsor az Agóra Veszprém Kulturális Központban
- nyári napközis és bentlakásos néptánc táborok (Veszprém, Dég)
- fellépés iskolai ünnepi műsorokon (március 15., okt. 23., karácsony, farsang, nemzeti összetartozás napja, szülők-nevelők bálja)
- kézműves délutánok, viselet-bemutató, koncertek, táncházak, ismeretterjesztő műsorok, néprajzi vetélkedők, népművészeti alkotóverseny
- néptáncegyüttesek műsorainak megtekintése
- néptáncos testvériskolai program
- nyílt néptánc órák
- bemutatkozás és közreműködés a leendő elsősöknek szóló beiskolázási rendezvényeken
7. A helyi kulturális életben történő szerepvállalás
- műsor önkormányzati napon, szüreten, Márton-napon, jubileumokon, családi napokon, pünkösdi mulatságon, népművészeti vásáron, óvodákban, iskolákban, idősek otthonaiban, középiskolákban, plébániai búcsún, idősek napján, nyárbúcsúztató programon, környékbeli települések programjain, 2023-ban az Európa Kulturális Fővárosa rendezvényein
- közreműködés más táncegyüttesek műsorában
- műsor a Szent Mihály-napon a veszprémi várban
- közreműködés a városi programokban
- táncházak és táncképzések szervezése, illetve ezeken részvétel
- részvétel az Örökség Nemzeti Gyermek Népművészeti Egyesület helyi, regionális és országos programjain
8. Művészeti áganként a csoportok száma és a csoportok tanulói létszáma
(2024. október 1.)
Táncművészeti ág, néptánc tagozat |
||
|
Előképző 1.A |
24 fő |
|
Előképző 1.B |
25 fő |
|
Előképző 2.A |
22 fő |
|
Előképző 2.B |
24 fő |
|
Alapfok 1.A |
14 fő |
|
Alapfok 1.B |
23 fő |
|
Alapfok 2.A |
23 fő |
|
Alapfok 2.B |
12 fő |
|
Alapfok 3.A |
23 fő |
|
Alapfok 3.B |
14 fő |
|
Alapfok 4.A |
24 fő |
|
Alapfok 5.A |
26 fő |
|
Alapfok 6.A |
11 fő |