Örökös ökoiskola

2024/2025. TANÉV

Célkitűzéseink:

  • Elősegíteni a tanulók környezettudatos magatartásának, életvitelének kialakulását.
  • Megértetni a fogyasztás és a környezeti erőforrások kapcsolatát, a fenntartható fogyasztás elvét.
  • A tanulók kapcsolódjanak be közvetlen környezetük hagyományainak, értékeinek megőrzésébe, gyarapításába.
  • Életmódjukban a természet tisztelete, a felelősség, a környezeti károk megelőzésére való törekvés váljék meghatározóvá.
  • A teremtésvédelem, fenntarthatóság pedagógiájában a környezettudatos gondolkodás, életmód kialakítása, elmélyítése, együttműködve a szülői házzal, társadalmi szervezetekkel.
  • Környezeti- és egészség-tudatosság erősítése az egészség és a környezet összefüggéseinek vizsgálata.
  • Fogyasztás helyébe az életminőség helyezése.
  • Környezet iránt felelős gondolkodás kialakítása.
  • A helyi értékek és problémák megismertetése.
  • Lakóhelyünk környezetvédelmi munkájában aktív részvétel.

A teremtésvédelem, fenntarthatóság pedagógiáját szolgáló kiemelt tevékenységeink:

  • A „jeles napokról” (Állatok világnapja, Vizes élőhelyek világnapja, Víz világnapja, Föld napja, Méhek napja, Környezetvédelmi Világnap, Madarak és fák napja) programokkal, faliújsággal, versenyek és kiállítások szervezésével emlékezünk meg.
  • Az energiatakarékosságra (világítás, szellőztetés) kiemelt figyelmet fordítunk.
  • Környezetbarát tisztítószerek, papíráruk alkalmazásának gyakoriságát tovább szeretnénk növelni az iskola működtetésében. Környezetvédelmi védjegyek előnyben részesítése.
  • Faliújságon, illetve classroomon keresztül jelennek meg a teremtésvédelemmel, környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos tájékoztatások, események, pályázatok, versenyek.
  • Az újrahasznosítható hulladékok közül egész évben szelektíven gyűjtjük a következőket: papír, PET-palack (amelyik nem visszaváltós)
  • Folyamatos a használt elemek gyűjtése is.
  • Részt veszünk természettudománnyal kapcsolatos versenyeken, mint pl.: Teleki Pál, Kaán Károly, Hermann Ottó, Hevesy György nevéhez kapcsolható versenyeken, Curie Kémia emlékversenyen, Bolyai természettudományos csapatversenyen.
  • Júniusban ÖKO napot tartunk.
  • Iskolánkban természetjáró szakkör működik.
  • Az alsó tagozat 3. és 4. évfolyama, valamint a felső tagozat 5. és 6. évfolyama erdei iskolai táborozáson vesz részt.
  • A tanulmányi kirándulásokat (túranapokat) is minden tanévben beiktatják az osztályok az éves programjukba.
  • Több éve szerveznek az alsó tagozatos kollégák óvodások számára több fordulós természetismereti vetélkedőt.
  • Szervezünk programokat a teremtés hetén, valamint a fenntarthatósági témahéten.

A 2024–2025–ös tanév munkaterve

EseményHatáridőFelelős
Az éves munkaterv elkészítésszeptemberreál munkaközösség
Autómentes napszeptember vége5.évfolyam osztályfőnökei, testnevelés szakos kollégák
Az iskola honlapján való megjelenésszeptember végeHetyési Judit
Teremtés hete (esti túra, csillagászat, terményáldás)szeptemberKissné Cservenyák Judit, Hetyési Judit
Őszi kirándulásokszeptemberosztályfőnökök
Jeles napok megjelenése a faliújságonfolyamatososztályfőnökök
Állatvédelmi témahéthez kapcsolódó osztályfőnöki óraoktóber eleje5.b, 5.c- iskolarendőri foglalkozás
PapírgyűjtésoktóberDÖK
természetismereti levelezős verseny óvodásoknakfolyamatosBarabás Andrea
Fenntarthatósági Témahétáprilisreál munkaközösség
ÖKO nap (Természettudományos szakmai nap)júniusreál munkaközösség
Természetismereti, természettudományos rajzpályázatokon, fotópályázatokon való részvételfolyamatosreál munkaközösség
Természettudományos versenyeken való részvételfolyamatosreál munkaközösség
Papírgyűjtésáprilis, májusDÖK
Zöld Diákparlamenttavasz- ha megrendezésre kerülHetyési Judit
Erdei iskola, témahétjúniusosztályfőnökök