2024/2025. TANÉV
Célkitűzéseink:
- Elősegíteni a tanulók környezettudatos magatartásának, életvitelének kialakulását.
- Megértetni a fogyasztás és a környezeti erőforrások kapcsolatát, a fenntartható fogyasztás elvét.
- A tanulók kapcsolódjanak be közvetlen környezetük hagyományainak, értékeinek megőrzésébe, gyarapításába.
- Életmódjukban a természet tisztelete, a felelősség, a környezeti károk megelőzésére való törekvés váljék meghatározóvá.
- A teremtésvédelem, fenntarthatóság pedagógiájában a környezettudatos gondolkodás, életmód kialakítása, elmélyítése, együttműködve a szülői házzal, társadalmi szervezetekkel.
- Környezeti- és egészség-tudatosság erősítése az egészség és a környezet összefüggéseinek vizsgálata.
- Fogyasztás helyébe az életminőség helyezése.
- Környezet iránt felelős gondolkodás kialakítása.
- A helyi értékek és problémák megismertetése.
- Lakóhelyünk környezetvédelmi munkájában aktív részvétel.
A teremtésvédelem, fenntarthatóság pedagógiáját szolgáló kiemelt tevékenységeink:
- A „jeles napokról” (Állatok világnapja, Vizes élőhelyek világnapja, Víz világnapja, Föld napja, Méhek napja, Környezetvédelmi Világnap, Madarak és fák napja) programokkal, faliújsággal, versenyek és kiállítások szervezésével emlékezünk meg.
- Az energiatakarékosságra (világítás, szellőztetés) kiemelt figyelmet fordítunk.
- Környezetbarát tisztítószerek, papíráruk alkalmazásának gyakoriságát tovább szeretnénk növelni az iskola működtetésében. Környezetvédelmi védjegyek előnyben részesítése.
- Faliújságon, illetve classroomon keresztül jelennek meg a teremtésvédelemmel, környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos tájékoztatások, események, pályázatok, versenyek.
- Az újrahasznosítható hulladékok közül egész évben szelektíven gyűjtjük a következőket: papír, PET-palack (amelyik nem visszaváltós)
- Folyamatos a használt elemek gyűjtése is.
- Részt veszünk természettudománnyal kapcsolatos versenyeken, mint pl.: Teleki Pál, Kaán Károly, Hermann Ottó, Hevesy György nevéhez kapcsolható versenyeken, Curie Kémia emlékversenyen, Bolyai természettudományos csapatversenyen.
- Júniusban ÖKO napot tartunk.
- Iskolánkban természetjáró szakkör működik.
- Az alsó tagozat 3. és 4. évfolyama, valamint a felső tagozat 5. és 6. évfolyama erdei iskolai táborozáson vesz részt.
- A tanulmányi kirándulásokat (túranapokat) is minden tanévben beiktatják az osztályok az éves programjukba.
- Több éve szerveznek az alsó tagozatos kollégák óvodások számára több fordulós természetismereti vetélkedőt.
- Szervezünk programokat a teremtés hetén, valamint a fenntarthatósági témahéten.
A 2024–2025–ös tanév munkaterve
Esemény | Határidő | Felelős |
Az éves munkaterv elkészítés | szeptember | reál munkaközösség |
Autómentes nap | szeptember vége | 5.évfolyam osztályfőnökei, testnevelés szakos kollégák |
Az iskola honlapján való megjelenés | szeptember vége | Hetyési Judit |
Teremtés hete (esti túra, csillagászat, terményáldás) | szeptember | Kissné Cservenyák Judit, Hetyési Judit |
Őszi kirándulások | szeptember | osztályfőnökök |
Jeles napok megjelenése a faliújságon | folyamatos | osztályfőnökök |
Állatvédelmi témahéthez kapcsolódó osztályfőnöki óra | október eleje | 5.b, 5.c- iskolarendőri foglalkozás |
Papírgyűjtés | október | DÖK |
természetismereti levelezős verseny óvodásoknak | folyamatos | Barabás Andrea |
Fenntarthatósági Témahét | április | reál munkaközösség |
ÖKO nap (Természettudományos szakmai nap) | június | reál munkaközösség |
Természetismereti, természettudományos rajzpályázatokon, fotópályázatokon való részvétel | folyamatos | reál munkaközösség |
Természettudományos versenyeken való részvétel | folyamatos | reál munkaközösség |
Papírgyűjtés | április, május | DÖK |
Zöld Diákparlament | tavasz- ha megrendezésre kerül | Hetyési Judit |
Erdei iskola, témahét | június | osztályfőnökök |