2020/2021. TANÉV
Célkitűzéseink:
- Elősegíteni a tanulók környezettudatos magatartásának, életvitelének kialakulását.
- Megértetni a fogyasztás és a környezeti erőforrások kapcsolatát, a fenntartható fogyasztás elvét.
- A tanulók kapcsolódjanak be közvetlen környezetük hagyományainak, értékeinek megőrzésébe, gyarapításába.
- Életmódjukban a természet tisztelete, a felelősség, a környezeti károk megelőzésére való törekvés váljék meghatározóvá.
- A fenntarthatóság pedagógiájában a környezettudatos gondolkodás, életmód kialakítása, elmélyítése, együttműködve a szülői házzal, társadalmi szervezetekkel.
- Környezeti- és egészség-tudatosság erősítése az egészség és a környezet összefüggéseinek vizsgálata.
- Fogyasztás helyébe az életminőség helyezése.
- Környezet iránt felelős gondolkodás kialakítása, legyenek fogékonyak az újra, közösség és önfejlesztő képességgel rendelkeznek,
- A helyi értékek és problémák megismertetése.
- Lakóhelyünk környezetvédelmi munkájában aktív részvétel.
A fenntarthatóság pedagógiáját szolgáló kiemelt tevékenységeink:
- A „jeles napokról” (Állatok világnapja, Vizes élőhelyek világnapja, Víz világnapja, Föld napja, Méhek napja, Környezetvédelmi Világnap, Madarak és fák napja) programokkal, versenyek és kiállítások szervezésével emlékezünk meg.
- Folyamatosan ellenőrizzük a tantermeket, az osztályok környezetét.
- Az energiatakarékosságra (világítás, szellőztetés) kiemelt figyelmet fordítunk.
- Környezetbarát tisztítószerek, papíráruk alkalmazásának gyakoriságát tovább szeretnénk növelni az iskola működtetésében. Környezetvédelmi védjegyek előnyben részesítése.
- Faliújságon jelennek meg a környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos tájékoztatások, események, pályázatok, versenyek.
- Az újrahasznosítható hulladékok közül egész évben szelektíven gyűjtjük a következőket: papír, PET-palack.
- Folyamatos a használt elemek gyűjtése is.
- Részt veszünk környezettel, természettel kapcsolatos vetélkedőkön: Teleki Pál földrajz verseny, Természettudományi versenyek: Kaán Károly, Hermann Ottó, Jedlik Ányos, Hevesy György, Császár Elemér környezetvédelmi csapatverseny, Bolyai természettudományos csapatverseny.
- Tavasszal ÖKO napot tartunk.
- Iskolánkban ÖKO-szakkör működik.
- Az alsó tagozat 3. és 4. évfolyama, valamint a felső tagozat 5. és 6. évfolyama erdei iskolai táborozáson vesz részt.
- A tanulmányi kirándulásokat is minden tanévben beiktatják az osztályok az éves programjukba.
- Az iskolaújságban rendszeresen megjelenő rovatban népszerűsítjük a természettudományos tantárgyakat.
A 2020–2021–es tanév munkaterve
Esemény | Határidő | Felelős |
Az éves munkaterv elkészítés | szeptember | reál munkaközösség |
Tisztasági verseny indítása | szeptember | Hetyési Judit, DÖK |
Autómentes nap | szeptember vége | osztályfőnökök |
Az iskola honlapján való megjelenés | szeptember vége | folyamatos |
Terem szépségverseny | szeptember | Hetyési Judit, DÖK |
Őszi kirándulások | szeptember | osztályfőnökök |
Öko-faliújság | október | folyamatos |
Állatok világnapjához kapcsolódó projektnap | október 4. | alsós munkaközösség |
Állatok világnapi versenyen való részvétel | október 4. | Hetyési Judit |
Természettudományos szakmai nap 7-8. oszt. | október | reál munkaközösség |
Papírgyűjtés | október | Varga Tünde |
Madáretetés-projekt | december | alsós tanítók |
ÖKO levelezős verseny óvodásoknak | február | Barabás Andrea |
Fenntarthatósági Témahét | április 19-23. | reál munkaközösség |
ÖKO nap (Természettudományos szakmai nap) | március | reál munkaközösség |
Víz világnapi rajzpályázat | március 22. | Szitás Péter |
Föld napjához kapcsolódó vetélkedőn való részvétel | április | reál munkaközösség |
Digitális témahét | március 22-26. | Hudra Nikoletta |
Papírgyűjtés | április, május | Varga Tünde |
Zöld Diákparlament | április, május | Hetyési Judit |
Madarak és fák napja vetélkedő | május 10. | reál munkaközösség |
Természettudományos szakmai nap 7-8. oszt. | május vége | reál munkaközösség |
Erdei iskola, témahét | június | osztályfőnökök |